Mistrovství evropské unie 1.8.-9.8.2012

Ondřej Skýpala reprezentoval Českou republiku na mistrovství Evropské Unie v šachu

Díky finanční podpoře města Odolena Voda a firmy Cayman pharma s.r.o. se Ondřej Skýpala mohl zúčastnit mistrovství Evropské Unie v šachu v rakouském městě Mureck. Ondra reprezentoval Českou republiku v nejmladší kategorii do osmi let. Za vysokých teplot vybojoval v devíti-denním šachovém maratónu čtyři body a umístil se mezi chlapci na pěkném čtrnáctém místě z celkového počtu 28 dětí z 19 zemí. Nejdelší partie, kterou Ondra sehrál trvala téměř tři hodiny. Česká republika měla zastoupení i ve starších kategoriích a získala dvě stříbrné a jednu bronzovou medaili. Denní program se skládal z dopolední přípravy na zápas, odpoledního zápasu a večerní analýzy odehrané partie.

MEu 2012 očima doprovodu

Poslední den v červenci jsme sedli s Ondrou do auta k zatím neznámým lidem, kteří nás svezli s naší finanční účastí do rakouského městečka přímo u slovinské hranice Murecku. Po šesti hodinách jízdy s krátkými přestávkami jsme vjeli do vytouženého městečka a začali jsme hledat věž, u které měl být sraz. K velkému překvapení nás k ní zavedla navigace, kde byl zadán náhodný cíl. Po chvíli čekání a krátkým seznámením s místní dravou řekou Mur přijelo auto se známě vyhlížejícími lidmi - kde jsme je jen viděli? Ano při tankování v Mikulově si nás posádka tohoto auta pozorně prohlížela a byl to pilot Fiala - předseda českého šachového svazu a pomocné navigátorky - šachistky. Počkali jsme na ostatní stroje a hlavního organizátora pana Benča. Registrace proběhla rychle a za chvíli již český konvoj vedlo rakouské auto do osady, kde jsme měli bydlet.

Po 14-ti kilometrech kličkování mezi třímetrovou kukuřicí jsme dojeli k našemu penzionu v osadě Oberpunkla. Rychle jsme odnesli věci do pokojů a vyrazili jsme na večeři. Rakouská pohostinnost nás nezklamala, večeře se skládala ze zeleninového salátu podivuhodné příchuti, pravého rakouského řízku o velikosti předního kola traktoru pro děti a zadního kola traktoru pro dospělé a zmrzliny. Kdykoliv jsme si mohli přidat, ale v průběhu celého pobytu jsem nezahlédl jediného odvážlivce, který by to udělal. V průběhu dnů si stále více účastníků začalo dávat malé porce a i s těmi měli potíže. Jídlo bylo výborné, střídali se různé druhy řízků, těstovin a ryb a porce byly opravdu velké.

1.8. Ráno snídaně, pak krátká návštěva koupaliště v Murecku a první šachové přípravy, ve 12.30 oběd, který trval pokaždé hodinu, ve 14.30 odjezd do Murecku, v 15.00 začátek partie, od 16 od 18.30 rozbory odehraných partií a dokončení posledních partií. Bylo pěkných 31 stupňů ve stínu, ale předpověď slibovala déšť. V 19.30 již jsme čekali na večeři a po večeři si většina šla zahrát fotbálek do úplné tmy. 21.20 večerka pro menší děti a pro mne. Ráno nás probudily podivné zvuky, které někteří šachisté vyhodnotili jako motorku, nebyla to však motorka, ale postarší dáma povídající sí skřehotavým hlasem se svým skotem. Tyto zvuky nás vždy, spolu s projíždějícími vozidly, vítaly do každého nového rána. V průběhu dní se navzdory předpovědí oteplilo na 37 ve stínu, což učinilo několika hodinové šachové bitvy náročnějšími než obvykle, nicméně ochlazení i deště jsme se dočkali až poslední den, kdy jsme konstatovali, že při 28 stupních je příjemná zima. Většinu času při partiích jsem strávil čtením u řeky Mur a plácáním komárů.

Děti i dospělý doprovod se stmelili a ke konci se všichni již těšili na normální české porce, řízky bez brusinek a filé bez rýže a tatarky.

Jaké bylo MEu v Murecku?  Výborně organizované, hrát se začínalo na vteřinu přesně, hodně dobrého jídla i podivných kombinací, vysoké teploty vzduchu, pohodové, ale zároveň velmi vyčerpávající a náročné.

Šachový oddíl TJ Aero Odolena Voda

TJ Aero Odolena Voda
Šachový oddíl
Ke Stadionu 395
250 70 Odolena Voda

Oddíl je finančně podporován z dotačních programů města Odolena Voda a programu Národní sportovní agentury.