Stříbrný Ondra na Mistrovství ČR v rapidu

Ondra získal stříbro z MČR v rapid šachu

O víkendu 8. - 9. září se ve Žďáru nad Sázavou hrálo Mistrovství ČR v rapid šachu (každý  hráč má 20 minut na partii a přidává se 5s za tah). Bojovali dívky a chlapci v kategoriích od 10-ti do 14-let. Stejně jako na většinu jiných šachových turnajů jsme s Ondrou vyrazili den předem tentokrát vlakem a ne autem, protože naše auto je po hromadné havárii na D1 stále ještě v servisu. Cesta rychlíkem uběhla celkem rychle, Ondra si ji zpříjemnil čtením Pána prstenů. Do Žďáru jsme dorazili na čas. Z nádraží jsme po 1,5km procházce našli  pořadatele a zjistitili, kde bydlíme. Já jsem sebevědomě nastartoval navigaci, Ondra pověstný svým smyslem pro orientaci prohlásil, že internát nějak najde podle instrukcí pořadatele, který nám řekl, že to je jen 200 metrů. Na několika odbočkách jsme se občas dohadovali, kam půjdeme, ale byl jsem zvědav jak se Ondrovi zadaří, tak jsme šli většinou podle něj. Pro mne úplně nepochopitelně Ondra po 10-ti minutách procházky internát, který byl vzdálen ne 200m, ale 1km klikatou cestičku mezi mnoha domy, přesně nalezl. Chtěl jsem zahodit navigaci a pak mi můj syn prozradil, že si všimnul při registraci jiného šachisty a pak jej prostě sledoval. Ubytovali jsme na velmi klidném a příjemném místě a pak jsme vyrazili do města na krátkou večerní procházku spojenou s lovem kebabu. Na náměstí hrála Jazzová hudba, tak jsme náš úlovek zkonzumovali za doprovodu písní Luise Armstronga.
 
Sobotu začal boj 6-ti koly, Ondra na konci dne držel 4. místo se ztrátou 1/2 bodu na prvního. Večer jsem naplánoval lehkou procházku asi na 20 minut. Vrátili jsme se za tmy po 3 hodinách chůze s 11-ti  ušlými kilometry. Já jsem byl nadšen - ve Žďáru se Santini docela vyřádil a ve spojení s nedotčenou a téměř divokou přírodou to nemělo chybu - u Ondry si nejsem úplně jist, možná by dal přednost ležení na  posteli na internátu.
 

V neděli se začalo dříve. Ondra posilněn předchozí procházkou se vrhl na soupeře, ztratil pouze 1/2 bodu a v posledním kole se bodově vyrovnal prvnímu hráči. Pak nemohl jíst oběd, když čekal, jak dopadne počítání pomocných bodů. Z výsledku neměl velikou radost, protože měl druhé pomocné hodnocení o 1/2 bodu horší než první hráč, ale vysvětlili jsme mu, že druhé místo je velký úspěch. Při cestě na vlak si Ondra dal se svými soupeři zmrzlinový pohár a zlepšila se mu nálada.

Šachový oddíl TJ Aero Odolena Voda

TJ Aero Odolena Voda
Šachový oddíl
Ke Stadionu 395
250 70 Odolena Voda

Oddíl je finančně podporován z dotačních programů města Odolena Voda a programu Národní sportovní agentury.